نمایندگی تعمیرات محصولات اچ پی در کرج

خرابی چیپ گرافیک

خرابی چیپ گرافیک لپ تاپ اچ پی به معنی مختل شدن پردازش های گرافیکی لپ تاپ اچ پی، است. امروزه لپ تاپ ها دارای یک چیپ گرافیک هستند که به اجرای برنامه های گرافیکی همچون نرم افزارهای ویرایش عکس و حتی بازی و … کمک می کند. اگر این قطعه درست کار نکند، مشکلاتی در اجرای برنامه ها و حتی نمایش تصاویر ایجاد می شود. در این مقاله نکاتی را راجع به خرابی چیپ گرافیک، علائم بروز این مشکل و راهکارهای آن ارائه می دهیم. برای ترمیم و تعویض این قطعه و دریافت خدمات تخصصی تر هم می توانید از همکاران ما در واحد تعمیرات لپ تاپ نمایندگی اچ پی در کرج کمک بگیرید.

نمایندگی تعمیرات محصولات اچ پی در کرج

نشانه های خرابی چیپ گرافیک کدامند؟

بد نیست بدانید که به طور معمول خود چیپ گرافیک لپ تاپ اچ پی دچار خرابی خاصی نمی شود و بیش تر مشکلات مربوط به پایه های چیپ گرافیک می باشد. خرابی چیپ گرافیک و یا کارت گرافیک منجر به ایجاد اشکالات تصویری در  لپ تاپ ها می گردد اگرچه نمی توان بروز چنین اشکالاتی در دستگاه را به طور کلی به خرابی چیپ گرافیک نسبت داد. برخی از نشانه های ایجاد خرابی در چیپ گرافیک عبارتند از:

  • بادکردگی و خال زدگی
  • شطرنجی و درهم شدن رنگ ها
  • ایجاد خطوط افقی، سفید و یا مات شدن صفحه نمایش
  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر سیاه رنگ است.
  • ریست شدن و ارور Blue Screen پس از نصب درایور گرافیک
  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر به هم ریخته است.
  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویر به رنگ آبی می باشد.
  • صفحه نمایش روشن می شود اما تصویری نمایش داده نمی شود.
  • هنگ کردن سیستم با ورود به یک نرم افزار گرافیکی (مثلاً اجرای بازی سنگین)
  • صفحه نمایش روشن می شود و تصویر نیز به صورت عادی و درست نمایش داده شده ولی پس از مدتی تصویر خراب می گردد.
  • صفحه نمایش روشن می شود و تصویر نیز به صورت عادی و درست نمایش داده شده ولی پس از مدتی اصطلاحاً تصویر گیر می کند.
  • بوق زدن هر دو سمت خازن های سرامیکی smd دور تا دور چیپ در تست سلامت چیپ و یا نشان دادن عدد کمتر از ۰۰۷٫۰ با گراند در تست بازر

تعمیر چیپ گرافیک
برای تعمیر چیپ گرافیک، از دستگاه های مخصوصی استفاده می شود که رایج ترین آنها جی بی ماشین است. معمولا روال کار به این ترتیب است که چیپ گرافیک را از مادربرد جدا کرده و یک چیپ جدید، با همان مشخصات و فرمت، به جای آن نصب می کنند. ریبال کردن، روش رایج برای ترمیم چیپ گرافیک است که بیشتر تعمیرکاران هنگام آسیب دیدگی این قطعه انجام می دهند. درواقع می توان گفت که هنگام خرابی چیپ گرافیک، امکان ترمیم این بخش وجود نداشته و باید آن را تعویض کرد.

نشانه های خرابی چیپ شمالی

نداشتن تصویر گرافیک های آنبرد، نبود ولتاژ در پایه های اطراف پردازنده، خاموشی و ریست شدن های مداوم و همچنین سردی چیپ، از علائم خرابی چیپ شمالی لپ تاپ محسوب می شوند.

SB : South bridge یا چیپ جنوبی ، چیپ ستی است که وظیفه ی اجرا و ایجاد ارتباط بین امکانات کندتر مادربرد را در معماری رایانه به عهده دارد.

نشانه های خرابی چیپ جنوبی

داغ شدن بعد از سوئیچ کردن دستگاه، نداشتن فرکانس در پایه کریستال کنار، بوق زدن در هر دو سمت خازن های اطراف چیپ جنوبی و … از مشخص ترین علائم در تشخیص خرابی این بخش از مادربرد است.

تعمیر چیپ گرافیک

GPU : GPU یا همان کارت گرافیک که وظیفه ی ان انجام تمامی کارهای گرافیکی می باشد و در واقع همان کارت گرافیک است که با تکنولوژی جدید به چیپ تبدیل و پیشرفته تر و کم حجم تر شده است . وظیفه این بخش پردازش تصاویر و امور گرافیکی رایانه شما است. خرابی کارت گرافیک معمولا به دلیل گرمای بیش از حد وارد شده به لپ تاپ . گرد و غبار و این قبیل مشکلات باعث ایراد در این بخش می شود. برندهای اینتل . NVIDIA و AMD از مهمترین چیپ های گرافیکی هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

تعمیرات لپ تاپ اچ پی
اچ پی همواره به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان لپ تاپ شناخته شده است. تعداد بالای کاربران این محصول باعث شده که یک بخش مجزا در نمایندگی تعمیرات اچ پی به بررسی و ترمیم لپ تاپ اختصاص پیدا کند. متخصصین ارشد آی تی در این واحد، با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و برنامه های تعمیراتی روز دنیا، اقدام به ترمیم انواع مدل های لپ تاپ اچ پی می نمایند. سطح تخصصی تعمیر در این مرکز به حدی است که کاربران می توانند از تعمیر لپ تاپ خود اطمینان کامل داشته باشند.

 

Leave a Comment